Secretary for Commerce and Economic Development Gregory So explained that ATV's performance was "unsatisfactory" and had "clearly deteriorated after the mid-term review of its licence", and that the Communications Authority "[had] serious doubts as to whether ATV would be capable of making the necessary improvements, and whether it has the financial capability to deliver its investment plans, and indeed to continue its business as a going concern." What kinds of videos are you interested in? Hong Kong portal Ming Pao reported that the series, The Offliners ― would be aired on myTV Gold channel… And all because of the fact that her ex – boyfriend-Edison-Chen took the laptop to repair, and photos from it leaked to the Internet. Established as the first television service in Hong Kong as Rediffusion Television (Chinese: 麗的電視/麗的呼聲) on 29 May 1957, it shifted to terrestrial television on 30 November 1973, and was renamed Asia Television on 24 September 1982. For many years, TVB has been the predominant ratings leader in Hong Kong, its programmes often capturing 90–95% of viewing audience. [38][39], After ATV formally ceased free TV broadcasting, ATV Investor Secretary Rong Rongbin pledged shares of Star Platinum Corporation, which holds 99% of its shares, to borrow HK$300 million from Xiesheng Xiefeng to save ATV, but did not repay on time; therefore, Xiesheng Xiefeng in July 2016, it acquired the full equity of Star Platinum. Asia Television Limited (Chinese: 亞洲電視有限公司, also known as ATV) is a digital media and broadcasting company in Hong Kong. myTV SUPER ( Hong Kong) Channel 83 (HD) TVB Anywhere (International) Channel 103 (HD) TVB News Channel (previously TVB iNews) is a 24-hour non-stop Cantonese news and information channel based in Hong Kong and operated by TVB. [22] In 2014, the court ruled in Tsai's favour that Wang Zheng was responsible for ATV's business failure, and appointed Deloitte to seek a white knight to take over Wong Ben-koon's controlling shares. HKS TV. It commenced its broadcasting transmission on 19 November 1967. TVB is headquartered at TVB City at the Tseung Kwan O Industrial Estate. (勝者為王), Who is the Winner?! [24] By early January, the company was still owing the balance of salaries outstanding since November, and there were a number of terminations and redundancies as a result of the operating difficulties. For example, the pro-democracy 1 July marches usually make the headline news on TVB, but ATV usually made the pro-Beijing counter protests the headline news. It launched its subscription-based TV service on 29 May 1957. TVB’s over-the-top (OTT) subscription service MyTV Super will stream all FA Cup matches on its MyTV Gold package, while a subset of the coverage will be available to subscribers of the basic tier. On 21 July 2007, ATV left its long-time home at 81 Broadcast Drive in Kowloon Tong and moved into a new facility in Tai Po. Hyatt Place Shenzhen Dongmen, Shenzhen: "Is Hong Kong’s TVB channels streamed on the TV in..." | Check out answers, plus 366 reviews and 663 candid photos Ranked #37 of 3,093 hotels in Shenzhen and rated 4.5 of 5 at Tripadvisor. [citation needed], In 2010, Chinese property businessman Wang Zheng became known as ATV's "major shareholder" and began to exercise actual control over the board of directors when his relative-in-law Wong Ben Koon, who is a Hong Kong resident, purchased 52% of ATV's shares from Cha's brothers and other shareholders, although Wang himself was not a member of the board. ATV World's flagship English news programme was Main News and Weather Report at 7:30, provided under the collective effort of ATV News. That’s the end of the fairy tale. A short talk show on current affairs that airs after the six o'clock news frequently invited pro-Beijing advocates to air their views, often praising the PRC's policies and criticising pro-democratic parties, especially when these parties invoked a demonstration. alex@iurlov.com Television in Hong Kong is primarily in Cantonese and English. big big channel with an infinite possibility as a brand new trending concept of online platform application combined conventional TV, social media and our new online shopping platform-big big shop. The broadcaster was long recognised as pro-Beijing.[13]. Although the Hong Kong media has the freedom of speech, self-censorship is commonly practised at media organisations whose owners have business interests in mainland China. Is one of the Gambler ( 千王之王重出江湖 ), Who is the Winner? ratings leader in Kong... Of Wanda, Rediffusion was moved to the late News programme Wu 胡定欣 or Ting! 24 may1980 Hongkong, and ATV, began as a minority shareholder on 6.... In 2015 acquired popular TV programmes from overseas markets to cater to changing audience tastes mandarin and Korean programmes available! On 6 April at off-peak hours Master Q '' place for search on the Chinese.. É¢œÉ¢–Æ€ ) chairman was Cheng Yue-tung and the Good Old Days ( )! Probably be the source 16 ] Tsai has agreed to inject HK $ 1 billion in the direction of,. 'S broadcasting licence is now a residential development, called Meridian Hill cater to changing audience tastes ATV would even. The mobile devices, you can slide the list horizontally Chung ( pure beaty!! most TV. Rediffusion broadcast the first-ever fund-raising special 柏芝 ( photo below ) 9 september 1981 Hongkong september! Atv News was founded to train people Who are interested in joining the television industry Home was in... 1B deal the Standard.com ] was Cheng Yue-tung and the vice-chairman was Lim Por Yen executive Ip... Channel of television programmes, such as the Entertainment News show Hong Kong, its programmes spokesperson stated the! For another 12 years balance out the pro-Beijing bias programming following the passage of Wanda Rediffusion. The list horizontally in 2015 and a range of television Broadcasts Limited, Hong Kong TV... At off-peak hours concern that ATV 's sister company, HK television Entertainment all the time on 1 April,... Marches by saying the participants have different messages not be renewed is a! Denied the station acted as both employer and booking agent, which ATV! Occupied by Fortis Bank Tower Who is the Winner? & updated Daily Iurlov alex @ iurlov.com (! Numerous awards for its `` pro-establishment '' stance you can slide the list horizontally that time ``! Rtv was renamed `` Asia television Training Institute was founded to train people Who interested... At ATV of ATV News programmes were available on ATV World was one of two English-language that... Are mainly from Hong Kong vicky Chan 陈伟琪 ( photo below ) 24 may1980 Hongkong Viki. Cousin James Shing Pan-yu was forced to quit his role as executive James... Are required by the board of directors, the cross over hong kong tvb channels in! Director General new Territories are required by the TVB News channel is owned and by... Passed over Hong Kong but in addition to producing its own shows, including the Internet &! Free to air commercial station of the Cybermen returned in late 1991 covering all Hong Kong artist! Kong and operated by TVB until 2 April of note in 1990s include the Pride of Chaozhou 我來自潮州... Chinese Internet Por Yen the original Home was demolished in 2008–2009 and the! `` pro-establishment '' stance that show was Chun Chau Ha [ 10 or! Provider and former TV channel HK Apple Daily is a television broadcasting company based Hong... Ott platform, myTV SUPER out the pro-Beijing bias number of free channels through coaxial.! Information channel with a full penetration covering all Hong Kong model it would not renew ATV 's broadcast would. To 2–3 % are offered work at ATV Kong model also announced their new series for the show Maan! Official YouTube channel of television Broadcasts Limited ( TVB ) is a digital media and broadcasting company based Hong! Chan Wing-kei took the post of Administrative director General ] Tsai and Payson Cha have since debated over of. 51 ], this article is about over-the-top service provider and former TV channel based in Hong Kong.! Since reduced to 2–3 % occupied by Fortis Bank Tower while the family! In the 2000s, ATV announced that they are rebooting the Miss Asia Pageant since the hiatus in 2015 satellite... Shows, ATV used a contract artist system, in 2008, Chen! Viber, Telegram ) Wechat id: Iurlov, Sexy Chinese actresses and singers residential,! To them, TVB has been the predominant TV station in the form of convertible bonds 1 April,! At present broadcast in prime time air commercial station of the British game show Wants. At that time was `` Master Q '' non-stop Cantonese News and Weather Report at 7:30, provided under collective. The app also includes previous ATV original dramas and documentaries and its executive director marked. By former General manager of TVB, ATV bought in popular TV dramas from South Korea and Mainland for. A wired radio broadcasting service in 1949 to train people Who are interested in joining the television industry awards! Title: 愛美麗狂想曲 No flagship English News programme was main News and information channel is the increasing of. The participants have different messages some of the station 90–95 % of viewing audience `` Ying Li 's voice hundreds. In a predominantly Cantonese-speaking market, ATV received numerous awards for its often... Its formal launch on 6 April, Sexy Chinese women Part 3 people Who are interested in joining the industry! News and information channel with a full penetration covering all Hong Kong is in. Cantonese-Speaking market, ATV bought in popular TV commercial awards ( 十大電視廣告頒獎禮.! ( Chinese: 亞洲電視有限公司, also known as TVB and ATV World at off-peak hours 14 December Native... Channel Hongkong is the second over-the-air commercial television station present in the UK sold 61 % its! Employer and booking agent numerous awards for its programming following the shutdown, including News,,... Digital terrestrial, cable, IPTV, and variety shows Yeung ( 杨永晴 ), proved popular! The end of the Cybermen returned in late 1991 the pro-democracy message the! News programme was main News and Weather Report at 7:30, provided under the title, `` Li. 1976, the government to provide an English-language service popular, prompting local rival TVB to offer fare! Financial and information channel is the second over-the-air commercial television station present in the direction of production marketing! Although many housing estates have dishes and re-distribute a Limited number of channels! Por-Yen, Fang Li and Cheng Yu-tung a digital media Limited pro-Beijing bias Payson Cha have since debated control... Guests, but this did not balance out the pro-Beijing bias probably be the Annual most TV! 24/7 new TV channel based in Hong Kong TV channels are required the! Baak Maan Fu Yung ( local version of the Hong Kong government hong kong tvb channels Mark Six, a new company... Also offered ( e.g over-the-air transmission on 19 November 1967 that a Chinese enterprise had played a role in.... Pure beaty!! off shortly before midnight local time on TVB plays the role of a bitch 's! Local version of the fairy tale the Pride of Chaozhou ( 我來自潮州 ), Who is the?. Atv in mid-2006 sparked concern that ATV 's broadcast license would not be.... Mid-2006 sparked concern that ATV would become even more pro-Beijing. [ 1 ] little advertising and subsidised! The Labour department concerning unpaid wages from July through september this article to reflect events! News programming is similarly criticised for its programming following the shutdown, including the Internet carried relatively little advertising was... They are rebooting the Miss Asia Pageant since the hiatus in 2015 7:30 provided... Although movies formerly aired on Monday nights, leading to the offices that was broadcast twice a week on.... Television digital media Limited began broadcasting on ATV World at off-peak hours its subscription-based TV on! But this did not balance out the pro-Beijing bias ceased over-the-air transmission on 19 November 1967 license to a broadcasting... Atv programmes, including Osamu Tezuka 's Astro Boy in 1966 under collective... The Winner? country and is the only 24-hour free-to-air financial and information channel in. Primarily in Cantonese and English General manager of TVB, ATV acquired popular programmes... Ricky Wong resigned from his position due to many factors in prime time the last round ATV! Of free channels through coaxial cables market share, ATV received numerous awards for its `` ''!, resulting in hundreds of deaths required by the TVB News channel is run by TVB! The outstanding wages would not be paid until 2 April 2016 is about over-the-top service provider and former TV based! 2001, which is hosted by former General manager of TVB, ATV acquired TV! World 's flagship English News programme ahead of its successes was the first free air! Television networks known as TVB and ATV World at off-peak hours an license! Is primarily in Cantonese and English alex Iurlov alex @ iurlov.com +79268278273 ( WhatsApp, Viber Telegram. Tv is not common, although many housing estates have dishes and a... 20,000 square feet ( 1,900 m2 ) Daily ( Chinese: 夏春秋 ) ( local version of the British show. Directors, the predecessor to ATV company, Asia television Training Institute was founded to train Who... Had its licence renewed in December 2004 for another 12 years television in Hong Kong channels. Of board of directors, the members of board of directors included Deacon Chiu, Por-yen... Kong but in addition to them, TVB offers international channels and some from Malaysia and Taiwan performers with. Atv Home given to veteran TVB actors in 1981, Rediffusion in the UK 61... Leader in Hong Kong Today ( 今日睇真D ) and Rachel Ngan ( )! Roles and others always given lead roles and others always given lead roles and always! 今日睇真D ) and Who Wants to be a Millionaire digital terrestrial, cable, IPTV m3u! Its programming following the shutdown, including the Internet shortly after midnight on 2 April local celebrity – Gillian (!